Ta strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. [X]
CINEMA ITALIA OGGI 2018 PRZEGLĄD NOWEGO KINA WŁOSKIEGO CINERGIA: OUT OF THE BOX
13-17 kwietnia 2018
Wstęp: wg cennika Kina Charlie danego dnia
Wstęp na wszystkie filmy 108 zł (9 filmów po 12 zł)
Wstęp na 5 filmów 75 zł (5 filmów po 15 zł)
DLA WSZYSTKICH WŁAŚCICIELI AKREDYTACJI CINERGIA 2017 r. WSTĘP 12 zł (za 2 bilety)
Włoski Instytut Kultury w Warszawie oraz Kino Charlie po raz pierwszy w Łodzi zapraszają na przegląd najnowszych filmów z Półwyspu Apenińskiego: Cinema Italia Oggi. W ramach przeglądu będzie można obejrzeć filmy, które biły rekordy oglądalności, urzekły krytyków i zdobyły nagrody na festiwalach w kraju i za granicą - najlepsze włoskie produkcje z 2017 roku.
Viviana i Modesto łączy na tyle burzliwa relacja, że muszą skorzystać z pomocy jaką daje terapia dla par. Jest tylko jeden problem: oni nie są parą, a przynajmniej nie oficjalnie.
Są kochankami, choć pozostają w związkach małżeńskich, z których każde ma dziecko. Oboje są uwięzieni w nieszczęśliwych małżeństwach, nie wiedzą jak rozwiązać problem, którego stawką jest ich wspólna przyszłość. Rzucić się na głęboką wodę w pozamałżeńską relację i zaryzykować nowy rozdział życia, jak chciałaby intrygująca Viviana (Ambra Angiolini) czy iść za sugestią grubiańskiego Modesta (Pietro Sermonti) i kontynuować skomplikowaną podwójną egzystencję.
Claudia (Lucia Mascino) i Flavio (Thomas Trabacchi) byli w sobie bardzo zakochani, a ich namiętna miłość trwała kilka lat. Teraz, kiedy się rozstali, ich świat dryfuje w nieokreślonym kierunku.
Koniec relacji jest traumatyczny dla romantycznej Klaudii, która nie umie zapomnieć o tym, co ich łączyło. Natomiast dla Flavia nowy rozdział jest koniecznością, naglącą potrzebą podsycaną spotkaniem z młodą Giorgią. W jednej chwili, z dyskretną pomocą letniego deszczu, między mężczyzną a żywiołową trzydziestolatką rodzi się uczucie. Również w życiu Claudii w końcu nadchodzi punkt zwrotny.
reż. Antonio Padovan / komedia / Włochy 2017 / 101'
Akcja filmu rozgrywa się wśród wzgórz Conegliano i Valdobbiadena, skąd pochodzi prosecco. To tutaj splatają się losy bohaterów. To historia kryminalna, która opowiada o fascynacji ziemią, odurzającej mocy bąbelków i konflikcie między zachłannością a poszanowaniem. To historia o wartościach, przymiotach i pięknie.
Właściciela winnicy, hrabiego Desideria Ancillotta (Rade Serbedzija), walczącego zaciekle o swoją ziemię; dyrektora cementowni (Andrea Appi), powalonego pewnej deszczowej nocy siłą trzech kul wystrzelonych z pistoletu; wariata zeskrobującego rdzę z cmentarnych grobów; niedawno awansowanego policjanta Stucky'ego, pół wenecjanina pół Persa, nieporadnie prowadzącego śledztwa, przytłoczonego brakiem doświadczenia i coraz większa ilością nierozwiązanych spraw.
Bohaterem opowieści jest Lauro, który stracił ojca mając dwa lata, czyli będąc w wieku, w którym twarze innych ludzi nie zapadają nam w pamięć.
Zatem nie ma żadnych wspomnień związanych z tatą, a matka, ofiara patologicznej zazdrości upatrująca przyczyn swoich niepowodzeń w fakcie, że została porzucona w dniu porodu, nigdy mu o nim nie opowiadała. Lauro dorasta z wyidealizowanym i błędnym obrazem ojca przed oczami. Pewne okoliczności każą przypuszczać mu, że tata miał w przeszłości drugą rodzinę i drugie dziecko. Poczucie zdrady staje się motywem przewodnim opowieści.
Giorgio i Tito, ojciec i syn. Dwa różne światy, które ścierają się pod jednym dachem mieszkania w Mediolanie.
Giorgio jest odnoszącym sukcesy dziennikarzem, rozpoznawalną twarzą telewizyjnego programu, szanowany przez kolegów i otoczony przyjaciółmi. Jedynie była żona nie odzywa się do niego ani słowem, a syn ogranicza się do niezbędnego minimum. Tito jest rozleniwionym nastolatkiem, targanym skomplikowanymi emocjami, o których nie zamierza z nikim rozmawiać, ani ich analizować, a już na pewno nie z własnym ojcem. Giorgio bardzo się stara zrozumieć syna. Jego marzeniem jest wyjechanie z nim na winobranie do Colle della Nasca, ale Tito nie chce o tym słyszeć.
Dwudziestodwuletni Alessandro (Andrea Carpenzano) mieszka w rzymskiej dzielnicy Zatybrze, jest niewykształcony i niesforny. Giorgio (Giuliano Montaldo) ma osiemdziesiąt pięć lat i jest poetą. Obaj mieszkają blisko siebie, ale nigdy wcześniej się nie spotkali, aż do teraz.
Alessandro niechętnie przyjmuje pracę polegającą na dotrzymywaniu towarzystwa temu eleganckiemu starszemu mężczyźnie podczas popołudniowych spacerów. W ciągu kolejnych dni z gmatwaniny myśli poety i z jego wierszy wyłania się pomału wspomnienie odległej przeszłości, będące wskazówką i punktem wyjścia do prawdziwej wyprawy w poszukiwaniu skarbu.
W małej, odizolowanej od świata, górskiej mieścinie młoda dziewczyna wychodzi z domu do kościoła, ale nigdy tam nie dociera.
Na miejscu zaginięcia pojawia się charyzmatyczny detektyw Vogel (Toni Servillo), znany z przykuwania uwagi mediów. Kiedy poszukiwania nastolatki nie przynoszą rezultatów, bezpodstawnie kieruje swoje podejrzenia na nauczyciela literatury (Alesso Boni). Vogel ignoruje brak twardych dowodów i brnie w oskarżenia. Kiedy coraz trudniej jest ukryć matactwa w śledztwie, sprawa przyjmuje zupełnie inny obrót.
Luna, trzynastoletnia Sycylijka, miłośniczka rysowania, spotyka się ze szkolnym kolegą Giuseppe, wbrew woli swoich rodziców.
Przeciwna tej znajomości jest zwłaszcza matka, surowa Szwajcarka, gdyż ojciec chłopaka ma powiązania z mafią. Giuseppe ma imię po Giuseppe Di Matteo i podobnie jak on pewnego dnia znika w tajemniczych okolicznościach pod koniec dnia spędzonego w towarzystwie Luny. Dziewczyna nie daje za wygraną, wchodząc w konfliktowe sytuacje zarówno z rodziną, jak i szkolnymi kolegami, a nawet z najlepszą przyjaciółką.
W rolach głównych Kasia Smutniak ("Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie", "Żona czy mąż?") oraz Stefano Accorsi ("Italian race", "Saturno contro. Pod dobrą gwiazdą").
Made in Italy to historia o miłości i nienawiści widziana oczami Riko, zwykłego faceta, który jest alter ego reżysera - Luciano Ligrabue. On również fascynował się muzyką, ale zrezygnował z tej pasji na rzecz filmu.